• Up Next Za decu: zašto je važno da se nosi maska i pravilno peru ruke?
  • Up Next Nekoliko saveta da se osećaš bolje
  • Up Next 7 jednostavnih koraka kako da sprečite širenje korona virusa i...
  • Up Next Pravila ponašanja u školi tokom trajanja epidemije COVID-19
  • Up Next WHO Skola Cut V2
Školska Facebook stranica Erasmus + projekta Soul of Science - SOS https://www.facebook.com/erasmuspluska229project      
Category: Aktivnosti 2021-02-16 22:01:17
U periodu od ponedeljka, 18. do petka 22. novembra, na redovnim časovima informatike, održaće se sedmo po redu Međunarodno takmičenje iz informatičke i računarske pismenosti "Dabar".
Category: Aktivnosti 2019-11-19 16:05:48

PROFESIONALNA ORIJENTACIJA - TEST ZA IZBOR SREDNJE ŠKOLEРезултат слика за profesionalna orijentacija

Kako izabrati srednju školu je za najveći broj srednjoškolaca danas pretežak zadatak. Osnovci najčešće nemaju znanja, a još manje iskustva vezana za radna zanimanja. Dobar deo njih čak ne zna ni čime se njihovi roditelji tačno bave. Da ne govorimo o tome da razvojni period u kome se nalaze, pubertet, takođe nije naklonjen rešavanju tako ozbiljnih i zrelih zahteva, kao što je izbor srednje škole.

Pubertetlije su u tom uzrastu okupirane uklapanjem i dokazivanjem u vršnjačkoj grupi, prihvatanjem nekog novog tela, koje se pojavljuje potpuno strano i drugačije od onoga što je bilo, hormonske promene dovode do burnih osećanja, promena raspoloženja, depresije, nesigurnosti, povlačenja u sebe, opšte nezainteresovanosti... I u svoj toj zbrci treba doneti važnu odluku, zrelo izabrati školu koja će dete na ulazu u odrastanje približiti izboru zanimanja kojim će se baviti u životu. Prirodna i normalna reakcija na sve ove teške zadatke je najčešće strah.

Roditelji imaju važnu ulogu da pomognu osnovcu da donese konačnu odluku pri izboru srednje škole. Roditelji imaju mnogo više iskustva u ovoj oblasti, a i najčešće dobro poznaju svoju decu kao i društvene okolnosti u kojima živimo. To je način na koji racionalno razmišljamo. Ipak lavina emocija ume neretko da istumba sve. Kada volimo nekoga često nam je teško da budemo objektivni, želimo da naše dete bude uspešno, srećno, najbolje, talentovano naravno iz nekih oblasti koje nam se dopadaju i koje cenimo, a i dobro bi bilo da mu sve to prilično lako ide. Da li usmeravanje deteta u pravcu roditeljskih želja neminovno vodi najboljem za dete? Teško je reći. Zavisi od mnogo faktora: da li roditelj ima dobru sposobnost procene, da li pokušava da bude objektivan, da li je i sam ostvario svoje želje i ambicije, koliko je ambiciozan i da li svoje mogućnosti poistovećuje sa mogućnostima deteta, da li roditelj i dete mentalno liče i još puno, puno toga. Pa gde je onda prava uloga roditelja? Zadatak roditelja, kao starije i zrelije osobe jeste da pre svega pomogne detetu da se u zahtevnoj situaciji što više oslobodi tenzije i straha.

Izbor srednje škole jeste bitna odluka, ali nije nešto što će dete trajno i nepopravljivo ograničiti i onemogućiti da istražuje i ispituje svoje mogućnosti i talente. Ako ni roditelj ni dete nisu sigurni šta je to što bi dete zainteresovalo i angažovalo više nego nešto drugo važno je pružiti mu mogućnost da se oproba u što više novih oblasti. Izabrati školu koja je “široka” po svojoj tematici. Ako opet roditelj primeti da dete ima talenat ili neku specifičnu sposobnost i oblast koja ga posebno interesuje ili je u toj oblasti mnogo bolje nego u drugim oblastima, taj talenat svakako treba razvijati i dete usmeravati u tom pravcu. Za takvo dete nije pogrešno izabrati usko specijalizovanu školu.

Dragi roditelji, deca se veoma razlikuju, ono što je dobro za jedno dete na znači da je dobro i za drugo. Nemojte gledati šta su uradili Vaši prijatelji, u koju školu se upisalo dete Vašeg komšije, već razmišljajte o svom detetu kao posebnom i o njegovim konkretnim potrebama.

Mi smo uvek tu, sa svojim znanjem i iskustvom, da Vam pomognemo da objektivno sagledate talente i mogućnosti svog deteta.