Testiranje prvaka u našoj školi obavlja školski pedagog ili školski psiholog tokom meseca aprila, pojedinačnim pozivom budućih prvaka. Shodno tome, upravo su pedagog ili psiholog tvorci gorepomenutog testa.
Test može da sadrži:
– prepoznavanje i imenovanje predmeta sa slike (nacrtan je niz predmeta, dete imenuje redom – npr. šešir, vaga, autobus, šal..)
– povezivanje tačkica koje obrazuju neki lik (niz tačkica koje treba povezati na način da to ispadne neki smislen predmet)
– precrtavanje slike iznad (data je slika ključa, a dete ispod na predviđenoj kvadratnoj mreži ucrtava isti predmete
– prepričavanje na osnovu jedne slike (data je slika gde se recimo vidi razbijen prozor i ispod dečak sa loptom, dete na osnovu slike pripoveda priču po sopstvenom nahođenju)
– korišćenje predmeta iz svakodnevnog života (kad imenuje predmet sa slike, traži se od deteta da kaže čemu služi). Recimo: – Šta je ovo? – Sat. – Čemu služi? – Određuje vreme