Сродна слика

Testiranje prvaka u našoj školi obavlja školski pedagog ili školski psiholog tokom meseca aprila, pojedinačnim pozivom budućih prvaka. Shodno tome, upravo su pedagog ili psiholog tvorci gorepomenutog testa.

Test može da sadrži:

– prepoznavanje i imenovanje predmeta sa slike (nacrtan je niz predmeta, dete imenuje redom – npr. šešir, vaga, autobus, šal..)

– povezivanje tačkica koje obrazuju neki lik (niz tačkica koje treba povezati na način da to ispadne neki smislen predmet)

– precrtavanje slike iznad (data je slika ključa, a dete ispod na predviđenoj kvadratnoj mreži ucrtava isti predmete

– prepričavanje na osnovu jedne slike (data je slika gde se recimo vidi razbijen prozor i ispod dečak sa loptom, dete na osnovu slike pripoveda priču po sopstvenom nahođenju)

– korišćenje predmeta iz svakodnevnog života (kad imenuje predmet sa slike, traži se od deteta da kaže čemu služi). Recimo: – Šta je ovo? – Sat. – Čemu služi? – Određuje vreme

– prepoznavanje veličine, oblika i boje (dati su plastični trouglići, kvadratići, kružići, pravuogaonici u par boja… Traži se da ih dete sortira po boji, zatim po veličini – od većeg ka manjem, i po obliku – da skupi recimo sve trougliće na jedno mesto. Ovom metodom se gleda i poznavanje brojeva, traži se od deteta da, recimo, (ako zna) izbroji kružiće
 
– prostorna okretnost (dete sedi na stolici, odgovara šta je ispod njega, iznad njega..)
 
– prepoznavanje slova (neformalnan test, služi pedagogu isključivo kod formiranja odeljenja)